Outsourcing IT

Outsourcing IT. To model współpracy który polega na oddelegowaniu całości lub części obowiązków zewnętrznej firmie posiadającej specjalistyczną wiedzę. Dzięki temu rozwiązaniu klient zostaje odciążony dbaniem o infrastrukturę IT przedsiębiorstwa. Zewnętrzna firma jest odpowiedzialna za utrzymanie, modernizację sprzętu komputerowego, sieciowego, urządzeń drukujących oraz innych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania firmy.

Korzyści dla firmy korzystającej z Outsourcingu IT?

  • Redukcja kosztów.
  • Dostęp do specjalistycznej wiedzy.
  • Oszczędność czasu.
  • Zmniejszenie niedostępności sprzętu i usług.
  • Skupienie się na głównych celach działalności firmy.
  • Fachowe doradztwo.

Najczęściej zlecane zadania firmom zewnętrznym wśród małych i średnich przedsiębiorstw:

Obsługa Informatyczna
Finanse
Marketing
Księgowość
Sprzedaż

W ramach umowy Outsourcingu IT dostają Państwo w zamian:

  • Administrację stacjami roboczymi, oraz serwerami.
  • Zarządzanie pocztą elektroniczną.
  • Utrzymanie sprawnych sieci komputerowych.
  • Administrację strony www.
  • Inwentaryzację sprzętu.
  • Programy Antywirusowe
  • Sukcesywną poprawę bezpieczeństwa danych.
  • Monitorowanie łącz internetowych.
  • Kontakt w Waszym imieniu z dostawcami usług teleinformatycznych (ISP).
  • Monitorowanie urządzeń biurowych.
  • Wdrożenie i utrzymanie w sprawności mechanizmów kopii zapasowych.

Narzędzia

Monitoring Serwerów

System Zabbix jest wykorzystywany przez nas do monitorowania pracy serwerów i routerów. To bardzo pomocne narzędzie dające gotowe informacji o działaniu urządzeń. Dzięki niemu można podjąć reakcję zanim problem zacznie poważnie wpływać na działanie infrastruktury IT.

Nadzór stacji roboczych

Połączenie świetnych narzędzi jakimi są System Zarządzania zasobami IT GLPI oraz Fusion Inventory Agent, pozwala na utrzymanie aktualnych informacji o zasobach IT w przedsiębiorstwie.